Profil angielsko-matematyczny
Celem klas o rozszerzonym nauczaniu języka angielskiego i matematyki jest przygotowanie uczniów do studiów na różnorodnych kierunkach uniwersyteckich, politechnicznych i ekonomicznych. Absolwenci klas o tym profilu dokonywali najbardziej zróżnicowanych wyborów studiów spośród wszystkich absolwentów naszego liceum.
Dotychczas w klasach o tym profilu na egzaminach maturalnych z przedmiotów wiodących uczniowie osiągali wyniki od kilku do kilkudziesięciu procent wyższe od średniej województwa. Odnosili sukcesy na szczeblu centralnym i wojewódzkim w olimpiadach (matematycznej, filozoficznej, anglistycznej, wiedzy o prawach człowieka i misyjnej, Olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”) oraz w konkursach (m.in. Śląskim Konkursie Matematycznym, TOJA – Tarnogórskiej Olimpiadzie Języka Angielskiego, Kangurze Matematycznym, Konkursie Matematycznym „Rozkosze Łamania Głowy”, Matematycznym Konkursie im. Stefana Banacha).
Równocześnie aktywnie i licznie uczestniczyli w różnych zajęciach dodatkowych. Brali udział w nocnych Maratonach Matematycznych i Maratonach Filmowych kinematografii angielskiej i amerykańskiej w oryginalnej wersji językowej, w spotkaniach Szkolnego Klubu Szachowego i zajęciach Szkolnego Koła Sportowego. Uczestniczyli w tygodniowych wyjazdowych warsztatach w ramach programu Euroweek, w projekcie Szkoła Liderów oraz w warsztatach „Praca przyszłości, zawody przyszłości” zorganizowanych przez przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce. Z native speakerami spotykali się w trakcie warsztatów „Nauka bez granic” w ramach Europejskiego Programu Edukacyjnego. Uczestniczyli w wycieczkach przedmiotowych do Wielkiej Brytanii, Danii, Austrii, Niemiec i Włoch, w wyjeździe do USA.
Spotykają się ze studentami i pracownikami Uniwersytetu Jagiellońskiego, Politechniki Śląskiej, Planetarium Śląskiego, Uniwersytetu SWPS, Uniwersytetu Śląskiego, firm i korporacji internetowych (np. uczestniczyli w spotkaniu z informatykiem szwajcarskiego oddziału Google, Marcinem Brodziakiem, absolwentem naszej szkoły). Wystawili w tarnogórskiej Galerii „Pod-Nad” „The Story of Mac Beth” – współczesną wersję dramatu Szekspira w opracowaniu uczniów liceum. Współorganizowali kolejne edycje Staszicowego TED-exu oraz konkurs na najbardziej inspirujące wykonanie piosenek Leonarda Cohena i Boba Dylana. Mieli okazję uczestniczyć w warsztatach kulinarnych w języku angielskim, imprezach Dnia Szkockiego, Dnia Świętego Patryka, Dnia Włoskiego Karnawału, szkolnego jarmarku świątecznego w języku niemieckim. Udzielali się jako wolontariusze Koła Caritas, współpracując z Domem Pomocy Społecznej.
Na profilu o rozszerzonym nauczaniu języka angielskiego i matematyki uczniowie, pozostawiając sobie czas na ostateczne decyzje życiowe, starają się rozpoznać swoje możliwości, uczą się współpracy, planowania i konsekwencji.