Artur Ganszyniec
Artur Ganszyniec (absolwent Staszica) pracujący wraz z Jackiem Brzezińskim jako autorzy gry „Wanderlust: Travel Stories” otrzymali nominację do paszportu „Polityki” 2019 w kategorii Kultura cyfrowa. Artur Ganszyniec jest z wykształcenia analitykiem danych, z zawodu i zamiłowania scenarzystą oraz projektantem gier o imponującym dorobku.
Jak piszą autorzy nominacji : „Ganszyniec pracował w CD Projekt RED przy cyklu >>Wiedźmin<< w latach 2006–10, w ATGames (>>Puzzle Craft<< i >>Another Case Solved<< , 2010–16), a także w 11 bit studios – nad prototypem gry, o której wciąż nie wolno mu mówić. Artur Ganszyniec (ur. 1977 r.) zajmował się również pisaniem i wydawaniem papierowych gier fabularnych, z popularnej swego czasu steampunkowej serii >>Wolsung: Magia Wieku Pary<<. Od 2010 r. współpracuje z Politechniką Łódzką, prowadzi zajęcia z projektowania fabuły w grach wideo, a od 2016 r. wykłada również w Łódzkiej Szkole Filmowej. (…) >>Wanderlust: Travel Stories<< wpisuje się w koncepcję slow games, której Artur Ganszyniec poświęcił manifest >>In Praise of Slow Games<<. Slow games to gry nieśpieszne, refleksyjne, inspirujące, skierowane do dojrzałego odbiorcy. Dodajmy, w przypadku >>Wanderlust: Travel Stories<< odbiorcy także oczytanego, bo jest to utwór bazujący na słowie pisanym. Składa się z ponad 300 tys. słów, czyli pod względem objętości sytuuje się gdzieś między >>Ulissesem<< (263 tys.) a >>Wojną i pokojem<< (544 tys.). Inna rzecz, że odbiorca nie przeczyta całości za jednym razem – podejmując w imieniu protagonistów (podróżników) decyzje, wpływa na rozwój fabuły, podążając jednym z przewidzianych przez autorów wariantów. To eskapady przez Europę (Hiszpania, Francja, Polska, Wyspy Owcze), Afrykę (Ghana, Kongo, Republika Środkowoafrykańska), Oceanię (Papua-Nowa Gwinea), Amerykę Południową (Argentyna, Chile), Azję (Tajlandia, Bangladesz) i Antarktykę. Intencją >>Wanderlust: Travel Stories<< było sprawienie, by odbiorca poczuł nastrój miejsca i chwili, co w dużej mierze się udało.”